(0332) 76 03 13
Садок44
  • Головна
  • Про нас
    • Досягнення
    • Методичний вісник
    • Новини
    • Нормативна база
  • Групи ЗДО
  • Батьківська сторінка
  • Контакти

Звіт керівника ЗДО № 44 про свою роботу та розбудову внутрішньої системи якості освіти 2025 р.

17.06.2025admin-adminБез рубрики

Звіт керівника ЗДО № 44 про свою роботу та розбудову внутрішньої системи якості освіти 

  1. Склад вихованців

За проектною потужністю дошкільний заклад розраховано на 140 місць для дітей від 1,5 до 6 (7) років.

У 2024-2025 р.н. укомплектовано 6 вікових груп:

  • ясельно-молодша,
  • молодша І,
  • молодша ІІ,
  • середня,
  • середньо-старша,
  • старша.

 Цього року заклад відвідувало 152 дитини, з них: 

  • раннього віку – 43 дитини;
  • дошкільного віку – 109 дітей;
  • випущено до школи – 40 дітей

За звітний період прийнято 51 дитину.

Контингент батьків соціально благополучний, переважають діти із сімей робочих, підприємців, службовців, не працюючих.

        Прийом дітей у дитсадок на початку навчального року вівся згідно з електронною чергою на сайті Луцької міської ради. На сьогоднішній день на черзі до ЗДО – 113 заяв. Від 0 до 2 років – 40 заяв, від 2 до 5 років – 73. З 01.01.2025 року відкрито 6-ту групу. ЗДО працює на повну потужність.

  1. Кадрове забезпечення

Освітній процес у дошкільному закладі забезпечують 34 працівники: 17 працівників молодшого обслуговуючого персоналу, 1 медичний працівник, 16 педагогів, у тому числі: вихователь-методист, практичний психолог, музичний керівник, інструктор з фізичної культури, учитель-логопед, 11 вихователів, 4 керівники гуртів. З них 14 мають повне вище освіту, 2 – базове освіту. Склад педагогічних працівників за кваліфікаційними категоріями такий:

  • вища категорія – 3 ос.
  • І категорія – 4 ос.
  • ІІ категорія – 5 ос.
  • спеціаліст – 4 ос.

Слід зазначити, що в закладі працюють 1 молодий спеціаліст.

Щороку згідно з графіком педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації та підлягають атестації відповідно до чинного Положення про атестацію педагогічних працівників. Таким чином простежується поступове підвищення кваліфікації педпрацівників ЗДО.

Адміністрація створює оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного. Згідно графіка проходять курси підвищення кваліфікації.

Упродовж звітного періоду прийнято до закладу 2 вихователів, 1 керівника музичного, 1 інструктора з фізичної культури, 1 помічника вихователя, 1 робітника по обслуговуванню.

Адміністрація закладу створює працівникам всі умови для плідної роботи. Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота колективу ЗДО відзначається стабільністю та позитивною результативністю.

  1. Пріоритетні напрями діяльності ЗДО

У 2024-2025 навчальному році педагогічний колектив закладу дошкільної освіти працював для реалізації поставлених завдань:

— формування у дітей еколого-валеологічного світорозуміння через пошуково-дослідницьку діяльність;

— створення дієвих умов для зміцнення здоров’я дітей, впровадження провідних напрямів оздоровчих технологій у повсякденне буття кожної дитини та сім’ї.

Пріоритетні завдання у 2024-2025 навчальному році:

— У своїй роботі керуватись Законом України «Про освіту», Законом України «Про дошкільну освіту», Базовим компонентом дошкільної освіти, Положенням про дошкільний навчальний заклад (затвердженим постановою Кабміну від 12.03.2003 р. № 305), Санітарним регламентом для ЗДО (затвердженим наказом МОЗУ від 24.03.2016 р. № 234), рекомендаціями  МОНУ щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти у 2024-2025 навчальному році від 28.08.2024 р. № 1/15368-24, листом МОНУ «Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів» від 20.06.2023 р. № 1/8820-23.

— Організувати освітній процес в ЗДО за екологічно-дослідницьким напрямком.

— Впроваджувати передові педагогічні ідеї та розробки, що сприяють розвитку пізнавальних здібностей дошкільників у різноманітних видах діяльності (ігрова, навчальна. зображувальна, конструктивна, навчально-мовленнєва, художньо-мовленнєва тощо).

— Застосовувати інноваційні технології навчання, які будуть працювати на особистість дитини, її світогляд, вміння самостійно вчитися, критично мислити.

— Спрямувати методичну роботу  в дитсадку на розвиток творчих здібностей і пізнавальних особистісних рис педагогів з метою наслідування вихованцями креативного прикладу поведінки.

  1. Якість реалізації освітніх програм

Для ефективного розв’язання проблем навчання та виховання дітей педагоги перебувають у постійному творчому пошуку, експериментують та впроваджують сучасні перспективні програми та методики.

Реалізація базового компонента в дошкільній освіті забезпечується Програмою виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» (науковий керівник Огневюк В.О., Бєлєнька Г.В., Богініч О.І.) та парціальними освітніми програмами «Англійська мова за методикою асоціативних символів для старшого та молодшого шкільного віку (від 5 до 10 років) закладів дошкільної і загальної середньої освіти» (авт.: С. Гунько, С. Бацмай, Л. Гусак, Н. Стадник, Н. Занюк, О. Крутова), «Пошуково-дослідницька діяльність» (авт. Федоренко Т.О.),  «Дитяча хореографія» (авт. Шевчук А.С.).

Парціальні програми розширюють та поглиблюють можливості розвитку особистості дитини та реалізують пріоритетні напрями в діяльності ЗДО.              

У 2024-2025 н.р. у другій половині дня велась робота гуртків:

         — пошуково-дослідницька діяльність;

         — англійська мова;

         — хореографія.

 Моніторинг рівня засвоєння вимог базової програми дітьми всіх вікових груп є головним показником роботи педагогів та колективу загалом.

 З метою проведення цілеспрямованого обстеження рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками двічі на рік (вересень, травень) у всіх групах дошкільного віку проводився моніторинг за методичним посібником для педагогів дошкільних навчальних закладів «Моніторинг навчальних досягнень дітей згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти».

Вивчення стану сформованості стану життєвих компетентностей педагоги здійснюють за критеріями, чітко визначеними з кожним підрозділом програми. Для цього використовують підготовлений інструментарій (анкети, діагностичні картки), оцінюють результативність освітнього процесу та виявляють фактори, що впливають на його ефективність. Результати моніторингу узагальнили в текстовому, табличному та графічному вигляді станом на квітень-травень 2025 р.

Саме освітній моніторинг допомагає відстежити динаміку змін в освітній системі, спрямувати її розвиток на запланований результат.

В травні місяці проведено моніторинг рівня сформованості компетентностей дошкільників за освітніми лініями інваріантної частини змісту дошкільної освіти. В ході контрольно-діагностичного педагогічного обстеження на кінець 2024-2025 н. р. було охоплено 145 дітей, що склало 98%.

Зведені результати свідчать про наступне:

  • ясельно-молодша група – 24 дитини (самостійно виконує завдання — 7 дітей – 29%; виконує завдання з допомогою дорослого – 15 дітей – 63%; чекає допомоги дорослого – 2 дітей – 8 %);
  • молодша група № 1 – 30 дітей (самостійно виконує завдання — 16 дітей – 53%; виконує завдання з допомогою дорослого – 13 дітей – 43%; чекає допомоги дорослого – 1 дитина – 4%);
  • молодша група № 2 – 17 дітей (самостійно виконує завдання — 6 дітей – 38%; виконує завдання з допомогою дорослого – 9 дітей – 53%; чекає допомоги дорослого – 2 дитини – 9%);
  • середня група – 28 дітей (самостійно виконує завдання — 18 дітей – 64%; виконує завдання з допомогою дорослого – 9 дітей – 32%; чекає допомоги дорослого – 1 дитина – 4%);
  • середньо-старша група – 22 дітей (самостійно виконує завдання — 14 дітей – 64%; виконує завдання з допомогою дорослого – 7 дітей – 32%; чекає допомоги дорослого – 1 дитина – 4 %);
  • старша група – 24 дитини (самостійно виконує завдання — 23 дитина – 96%; виконує завдання з допомогою дорослого – 1 дитина – 4%; чекає допомоги дорослого – 0).

На кінець 2024-2025 н.р. за підсумками освітнього моніторингу із 36 дітей старших груп: високий рівень компетентності мають 34 дитини, достатній – 6. Це означає, що всі діти належно підготовлені до навчання у школі. 

 

Результати діагностики дітей старшого дошкільного віку.

(травень 2024 р.)

№ Розділи освітньої програми    «Дитина» В С Н
1 Здоров’я і фізичний розвиток 86% 14%
2 Мовлення дитини 78% 22%
3 Дитина в соціумі 92% 8%
4 Дитина в природному довкіллі 66% 34%
5 Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі 66% 34%
6 Дитина у світі мистецтва 83% 17%
7 Гра дитини 97% 3%

        Співвідношення високого  та достатнього  рівнів дозволяють зробити висновки про високу готовність дітей старших груп до шкільного навчання.

З метою покращення звуковимови дітей  з січня 2024 року на базі ЗДО відкрито логопедичний пункт. Логопед Романюк А.П. двічі на тиждень проводить логопедичні заняття з вихованцями старшого дошкільного віку. За результатами корекційної роботи з дітьми логопедичного пункту при ЗДО     № 44 за 2024-25 н.р.:

  • всього виявлено зпорушенням мовлення-24 (фонематичні порушення – 9, фонетико-фонематичні – 15);
  • прийнято на логопункт–20 (фонематичні порушення–5, фонетико-фонематичні–15);
  • виправлено–15 (фонематичні порушення–5, фонетико-фонематичні– 10);
  • покращено– 5 (фонематичні порушення – 0, фонетико-фонематичні – 5);
  • випущено–20 (фонематичні порушення–5, фонетико-фонематичні – 15).

Накопичення практичного і теоретичного досвіду педагогів було спрямовано на оптимальний розвиток кожної дитини. Це підтверджують результати вивчення психолого-педагогічної готовності дітей до школи. Діагностику проводили протягом лютого-квітня у старших групах психолог Прохоренко Т.П., вихователі Володіна Ю.С., Кушнірчук Н.А., Макарчук С.О.

Дослідження готовності дітей до школи було проведено за такими напрямками і мало такий результат:

      (всього діагностовано – 36 дітей )

— мотиваційна готовність :

           високий рівень компетентності – 69% — 25 дітей ;

           достатній рівень – 31% -11 дітей;

— пізнавальна сфера :

           високий рівень —  22 % – 8 дітей;

           достатній рівень – 31 % — 11  дітей;

           середній рівень – 47% — 17 дітей;

           низький рівень – 0.

— психосоціальна зрілість:

          зрілих (високий рівень) – 64 % – 23 дитини;

          середньозрілих (достатній рівень) – 36 % — 13 дітей ;

          незрілих ( низький рівень) – 0;

— рівень шкільної зрілості ( Т. Керна Ірасека) :

           високий рівень – 58% – 21 дитина;

           середній рівень – 42 % — 15 дітей;

           низький рівень – 0;

— розвиток дрібної моторики (проба Озерецького):

           виконано – 64% – 23 дитини;

           невиконано – 36% — 13 дітей;

 — чистота мови :

           вимовляють  — 80% — 29 дітей,

           невимовляють – 20% — 7 дітей;

— морфологічна зрілість:

           високий рівень —  28 % – 10 дітей;

           достатній рівень – 53 % — 19 дітей;

           середній рівень – 19% — 7 дітей;

           низький рівень – 0.

 — загальний рівень психологічної готовності до школи :

           високий рівень —  44% – 16 дітей;

           достатній рівень – 22% — 8 дітей;

           середній рівень – 34% — 12 дітей;

           низький рівень – 0.

  • стан фізичного здоров’я наших випускників такий :

                   І група здоров’я – 89% — 32 дитини;

                   ІІ група здоров’я – 8% — 3 дітей;

                   ІІІ група здоров’я – 3% — 1 дитина.

Аналіз результатів спостережень показав, що показники психологічної готовності дітей до школи значно підвищилися у порівнянні з минулим навчальним роком. Вихователям дітей старшого дошкільного віку та практичному психологу слід і надалі планувати форми роботи з дітьми, які відзначаються послідовністю, постійною увагою на розвиток інтелекту дітей. Реалізацію завдань освітнього процесу здійснювати як на заняттях так і під час індивідуальної роботи з дітьми: в ігровій, трудовій, комунікативній, пізнавальній, художньо-естетичній, навчальній діяльності.

Підводячи підсумок навчального року можна стверджувати, що велась чітка і цілеспрямована робота та надалі слід поглиблено працювати:

— активно впроваджувати в освітній процес інноваційні технології;

— постійно приділяти увагу природничо-екологічному вихованню, логіко-математичному та художньо-естетичному розвитку дошкільнят;

—  підвищувати пізнавальну активність дитини засобами ігротерапії;

— проводити індивідуальну роботу з дітьми: в ігровій, трудовій, комунікативній, пізнавальній, художньо-естетичній, навчальній діяльності для підвищення загального рівня психологічної готовності дітей до школи;

— впроваджувати  провідні напрямки оздоровчих технологій у повсякденне буття кожної дитини та сім’ї.  

Вихователю-методисту, вихователям, практичному психологу, вчителю-логопеду рекомендовано продовжувати проводити роз’яснювальні бесіди з батьками щодо підготовки дітей до школи (консультації, лекції, тренінгові заняття тощо).

Важливим показником результативності роботи дошкільного закладу є успішність навчання дітей у школі. Педагоги щорічно відстежують рівень успішності навчання випускників у 1-му класі. Так із 36 випускників старших груп будуть навчатись:

у школі с. Забороль – 19 дитини;

№ 1 м. Луцька – 5 дітей;

№ 2 м. Луцька – 6 дітей;

№ 3 м. Луцька – 4 дитини;

№ 4 м. Луцька – 1 дитина;

№ 14 м. Луцька – 1 дитина.

 

  1. Управлінська діяльність директора ЗДО

Безпосереднє керівництво ЗДО протягом 25 років здій­снює директор, педагог вищої категорії Гриценя Наталія Степанівна.

З метою ініціювання участі педагогів, активних батьків у закладі дошкільної освіти прийнято такі форми самоуправління:

  • рада ЗДО;

.       профспілковий комітет;

  • педагогічна рада;
  • загальні збори батьків та членів трудового колективу;
  • комісія з ОП;
  • пожежно-технічна комісія.

Управлінські рішення та дії директора ЗДО поточного року були спрямовані здебільшого на забезпечення працездатності ко­лективу виконання річних завдань:

1) комплектація штатів відповідно до затвердженого штатного розпису;

  • організація заходів з підготовки реалізації проектів у освітньому процесі;
  • складання бюджетного запиту на 2025 рік;
  • організація роботи щодо охоплення навчанням дітей 5-річного віку та обліку дітей у мікрорайоні. Розуміючи важливість цієї роботи, директор безпосередньо керує нею. За наслідками об­ліку дітей у закладі спланована та реалізується робота з бать­ками щодо підвищення їх педагогічних знань, озброєння мето­дами навчання та виховання дітей у сім’ї. Організовано роботу консультативного пункту «Дошколярик»;
  • колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу дошкільного закладу. Ін­формація, яку висвітлюють працівники ЗДО під час проведення різноманітних заходів, розрахована, в першу чергу, на батьків вихованців, а також на колег міста, району, області. Цікаві семінари, методоб’єднання, фотогалереї, висвітлення поточної роботи — все це сприяє відкритості ЗДО, залученню батьків до життя їх дітей у закладі.

Важливе місце в оптимізації управління ЗДО займає проблема підвищення ефективності методичної роботи з кадрами.

Для забезпечення ефективності освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість освітнього процесу, формування ключових компетентностей дітей раннього та дошкільного віку, сприяють всебічному розвитку особистості, організовуємо роботу згідно Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України № 01-11/71 від 30 листопада 2020 року.

Процес створення внутрішньої системи нашого ЗДО проходимо в два етапи:

  • теоретичний — визначили цілі, ресурси, компоненти і критерії, розробили Положення про внутрішню систему;
  • практичний — проводимо самооцінювання, визначаємо рівні якості освітньої діяльності та шляхи удосконалення.

Наказом по ЗДО від 04.01.2022 року № 1-од затверджено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, зміст якої реалізовуємо за напрямками:

  • освітнє середовище закладу дошкільної освіти;
  • система оцінювання здобувачів освіти;
  • оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
  • управлінські процеси закладу освіти.

Визначили цілі, ресурси, компоненти і критерії за цими чотирма напрямами; проводимо самооцінювання діяльності за кожним із напрямів; визначаємо шляхи удосконалення.

Згідно напрямку внутрішньої системи  якості освіти «Система оцінювання здобувачів освіти» у 2024-2025 н.р. було проведено педагогічну діагностику. Аналіз анкетування «Базовий компонент – орієнтир для організації роботи закладу» показав, що рівень знань педагогічного колективу про Базовий компонент дошкільної освіти України (Державний стандарт), його основи, зміст, спрямування, особливості та умови реалізації знаходяться на високому рівні. Педагоги (90%) обізнані з метою Державного стандарту, з базовими принципами та умовами його реалізації, основними ключовими компетентностями дитини під час здобуття дошкільної освіти. На високому рівні (98% педагогів) орієнтуються у відмінностях інваріантного та варіативного складників Державного стандарту дошкільної освіти. Під час організації освітнього процесу педпрацівники на належному рівні дотримуються умов реалізації Державного стандарту дошкільної освіти.

За результатами самооцінки обізнаності педагогів з розділами освітньої програми можна зробити висновок, що у своїй діяльності всі педагоги в основному обізнані з розділами освітньої Програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

Результати діагностики  педагогічних працівників ЗДО № 44

(жовтень 2024 р.)

Розділи освітньої   програми «Дитина» В С Н
11 Фізкультурно-оздоровча робота 49 % 51% 0
22 Сенсорно-пізнавальний розвиток 44% 56% 0
33 Дитина в природному довкіллі 43% 57% 0
44 Мовлення дитини 53% 47% 0
55 Морально-етичне виховання 53% 47% 0
66 Літературна скринька 62% 38% 0
77 Дитина в соціумі 58% 42% 0
88 Образотворча майстерня 48% 52% 0
99 Робота з родинами 70% 30% 0
110 Гра дитини 62% 38% 0
111 Театралізована мозаїка 52% 48% 0
112 Музичний калейдоскоп 53% 47% 0
113 Конструювання 47% 53% 0
114 Інноваційна діяльність 57% 43% 0

Адміністрація ЗДО № 44 постійно працює над удосконаленням внутрішнього контролю за освітнім процесом. З метою комплексної оцінки стану освітнього процесу здійснювався контроль:

— підготовка до нового навчального року (вересень)

— вивчення рівня компетентності дошкільників (вересень, травень)

Крім цього, щороку проводиться два тематичних вивчення і два контролі за наслідками тематичних вивчень. За результатами вивчення  зібрано аналітичні матеріали, оформлені довідки, видано ряд наказів.

Результати вивчення доводились до відома та обговорювались з педагогами на оперативних нарадах, педагогічних радах.

У 2024-2025 н. р. були проведені такі педради:

  • Шляхи організації освітнього процесу, спрямованого на всебічний розвиток особистості дитини;

           —       Гра як провідний вид діяльності у розвитку творчості дошкільників;

            —     Формування компетентної творчої особистості педагога як умова створення якісного освітнього середовища;

  • Характеристика стану  освітньої  роботи  за  навчальний  рік.

Активну участь наші педагоги брали протягом цього навчального року у семінарі-практикумі: «Використання казкотерапії в роботі з дітьми дошкільного віку»,  інтерактивному семінарі-практикумі з елементами ігрового тренінгу: «Творчий педагог – творча дитина», проекті «Міні-музей природи в ЗДО». Цікавою та корисною у освітній роботі була тематика методичних годин, консультацій; активну участь приймають діти, батьки, педагоги в організації різноманітних конкурсів, виставок дитячих поробок, малюнків.

Згідно плану роботи ЦПРПП наші педагоги брали участь у різних формах методичної роботи серед педагогів міста: семінари, практикуми, методичні об’єднання, майстер-класи, акції, конкурси.

Керівник музичний Бойчук Ірина Мирославівна брала участь у конкурсі «Молода надія дошкілля – 2025» у номінації «Керівник музичний», де за результатами конкурсних випробувань зайняла почесне ІІІ місце та виборола для закладу цінний подарунок – кольоровий принтер. Вихователь ЗДО Володіна Юлія Святославівна брала участь у педагогічному марафоні вихователів ЗДО міста «Творчі майстерки: досвід в дії», в ході якого ділилась своїм досвідом роботи з проблемного питання «Розвиток пізнавальних здібностей дітей дошкільного віку через пошуково-дослідницьку діяльнісь». Вчитель-логопед Романюк Аліна Петрівна брала участь у марафоні освітніх практик «Творча майстерня вчителів-дефектологів, вчителів-логопедів», в ході якого ділилася своїм досвідом роботи. У січні місяці у ЗДО відбулося засідання Школи молодого вихователя-методиста закладів дошкільної освіти ДОЛМР «Роль вихователя-методиста у формуванні природничо-екологічної компетентності дошкільників», в ході якого вихователь-методист Петрук М.Й. поділилась досвідом формування природничо-екологічної компетентності дітей дошкільного віку через пошуково-дослідницьку діяльність. Також наш ЗДО прийняв активну участь у рейтингу закладів дошкільної освіти у 2025 р., на який представив роботу «Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєво соціального досвіду – один з напрямів побудови внутрішньої системи забезпечення якості дошкільної освіти», що свідчить про покращення освітнього рівня здобувачів дошкільної освіти.

       6) організація роботи зі зверненнями громадян є важливою скла­довою управління закладом. Упродовж звітного періоду письмових звернень не надходило. На особистому прийомі в директора ЗДО було 194 особи, що на 15 осіб менше, ніж у минулому році. Головними питаннями, порушеними під час бесід, є працевлаштування та звільнення з роботи, надання відпусток працівникам ЗДО, видача довідок про період роботи в ЗДО, зарахування  та вибуття дитини із ЗДО, надання пільг на харчування;

  • організація морального та матеріального заохочення праців­ників, які сумлінно виконують свої обов’язки, працюють твор­чо, є невід’ємною складовою успішного управління закладом. У 2024 році матеріальну допомогу на оздоровлення в розмірі посадового окладу отримали всі педпрацівники до щорічної основної відпустки; наприкінці року – педпрацівники отримали грошову винагороду в сумі 99478,50 грн, технічний персонал отримав матеріальну допомогу в сумі 85000 грн, премійовано працівників ЗДО на суму 117998,00 грн. Дякуємо керівництву Луцької міської ради та департаменту освіти ЛМР за розуміння та поцінування праці освітян. Надіємось на хорошу та плідну співпрацю надалі.
  • з метою забезпечення наступності та перспективності освітнього процесу складено угоду про співпрацю ЗДО та ліцеєм № 32 с. Забороль. Погоджено план спільних заходів, ведеться хороша взаємодія педагогічних колективів. Також щорічно запрошуємо вчителів початкових класів та представників адміністрації школи на батьківські збори випускних груп. Педагоги старших груп нашого ЗДО та вчителі 1 класів школи провели та переглянули підсумкові заняття та уроки.
  1. Організація роботи із сім’ями вихованців

Взаємодія із сім’ями вихованців є одним з пріоритетних на­прямів діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби бать­ків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом. Дошкільний заклад підтримує ба­жання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організовував для цьо­го різні форми співпраці (офлайн, онлайн), у вайбер-групах та на сторінці ютубканалу:

  • батьківські збори;
  • індивідуальні консультації;
  • відео- та фотозвіти проведених занять, режимних моментів, виставок малюнків, композицій, проведених заходів до тематичних тижнів, фізкультурних, музичних розваг та свят;
  • благочинні акції «Допоможемо один одному».

Всім питанням надано гласності. Кожен з батьків почутий і думка кожного важлива. Батьки – ініціатори та активні учасники багатьох заходів, акцій, конкурсів.

Було розміщено ряд показових заходів на ютуб-сторінку нашого закладу. Наповнюємо та проводимо звітність про роботу ЗДО на власному сайті.

  1. Соціальна активність дошкільного закладу

Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєву позицію та привчають дітей з дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі в заходах різного рівня.

Упродовж     навчального року педагогічний колектив, діти брали участь у конкурсах  «Найкраще оформлення ігрового середовища для дітей», на кращий дидактичний посібник з ігрової діяльності, «Найкреативніша годівничка», оглядах-конкурсах на кращий город на підвіконні; були організовані: виставка дитячих поробок «Осінній калейдоскоп»,  до святкування Нового року — «Зимова фантазія», виставка дитячих поробок «Великодній передзвін», в рамках Тижнів безпеки — виставки дитячих робіт: «Світ навколо мене», « Вогонь-друг, вогонь  -ворог», «Мій друг — Світлофор».

Стало доброю традицією організовувати виставки, конкурси дитячих робіт до осінніх, зимових, весняних циклів свят. Педагоги у співпраці з батьками та дітьми представляють кращі композиції, колективні роботи, малюнки, аплікації на виставкових стендах у кожній віковій групі.

Вихованці ЗДО щороку приймають участь у міських святах, конкурсах, акціях. У пісенному конкурсі «Музична скарбничка» вихованці старшої групи зайняли почесне І місце у номінації «дитячий шумовий оркестр», вихованка старшої групи Засєкіна Даміана зайняла почесне ІІІ місце у конкурсі «Юних читців». Також вихованці старших груп брали участь у міських конкурсах «На кращий малюнок», «Танцювальна веселка», «Інтелектуальна ігротека» та були відзначені грамотами ДО, дипломами ЗДО та цінними подарунками.

  1. Робота по укріпленню здоров’я вихованців

        Пріоритетним напрямом роботи залишається турбота про фізичний розвиток дітей, зміцнення та укріплення їх здоров’я. На постійному контролі в адміністрації ЗДО знаходиться дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов та режиму виховання дітей.

 Медичне обслуговування вихованців ЗДО здійснюється сестрою медичною старшою Яросевич Б.М. Відповідно до графіку, медсестрою надавалися направлення батькам вихованців для проведення щеплення дітям. Протягом 2024-2025 року  зроблено щеплення від поліомієліту – 18,  19 від дифтерії, 19 — КПК. В умовах поліклініки, проводилися лабораторні обстеження; огляди лікарями-спеціалістами дітей старшого віку, антропометричні виміри дітей, оформлення медичних карт до школи. У кожній віковій групі заведені листки здоров’я. Групи здоров’я:  

І –134 , ІІ – 17, ІІІ – 1 дитина.

        Гострота захворюваності за 2024- 2025 н.р. (випадків): ГРВІ – 61; бронхіт – 5;  інші – 22; ентеровірусна інфекція – 2; харчова токсикоінфекція – 0; вітряна віспа – 4; скарлатина – 0; ангіна – 0, коксакі – 2,синусит – 2, гострий тонзиліт – 1, васкуліт – 1, сіалоденіт – 1, стоматит – 1, конюктивіт – 1, пневмонія — 1. Всього кількість випадків – 97.

Пропущено днів за 2024 рік – 10162. З них по хворобі – 657.

Санітарно-освітня робота серед батьків проводиться через бюлетені, бесіди, консультації.

Крім цього, розроблено заходи спрямовані на адаптацію новоприбулих дітей, зниження захворюваності в осінній період, а також роз’яснювальної роботи серед батьків щодо ізоляції хворих дітей з дитячого колективу для швидшого їх одужання. Безпосередньо у групах проводиться консультативна робота з батьками щодо оздоровлення дітей вдома та в умовах дитячого садка. На стенді «Поради лікаря» наявні інформаційні матеріали відповідно до загострення епідеміологічної ситуації чи сезонної необхідності. Працівники закладу два рази на рік проходять обов’язковий медичний огляд.     

  1. Організація харчування у ЗДО

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміц­нення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 р. № 298/227, наказу Мінагрополітики України від 01.10.2012 № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)».

Діти одержують 3-х разове харчування при 10,5 годинному перебуванні в ЗДО. Замовлення продуктів харчування проводиться з допомогою заявок у постачальників, що вийшли переможцями у тендерах. Сестрою медичною старшою щоденно складається меню-розкладка з урахуванням примірного сезонного меню та картотеки страв.

Вартість харчування однієї дитини в день становить в групах для дітей віком до 4-х років 45 грн. та 55 грн. для дітей віком від 4-х до 7-м років. На оздоровчий період плата за харчування збільшується на 10%.

Плата за харчування дітей для батьків у 2025 р. становить 31,50 грн.  ясельна та молодша групи; 38,50 грн. середня та старша групи.

Безкоштовним харчуванням охоплено в середньому 4 дітей з малозабезпечених родин, 8 дітей осіб з інвалідністю внаслідок війни з числа учасників АТО та учасників ЗСУ, 5 дітей ВПО.

Крім того, батьки 18 дітей з багатодітних сімей  сплачують 50% від вартості харчування, як передбачено п.2.3. Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних та комунальних дошкільних закладах.

Середній показник виконання норм харчування за 2024 рік – 61 % .

Аналіз виконання норм харчування за 2024 рік показав, що протягом року норми харчуання на одну дитину поступово зменшувалися. Причиною  є мала вартість харчування однієї дитини в день та ріст цін на продукти харчування. В цілому харчування дітей було раціональним, збалансованим, різноманітним.

У 2024 році на 100% виконано норми  овочів, картоплі та  хліба; на 97% виконано норми масла, на 35% виконано норми м’яса свинини, на 58% — курки,  на 43% — риби, на 27% — соків та сухофруктів, на 31% — фруктів, на 26% —  яєць, на 44% — молока, сметани – на 50%, сиру кисломолочного – на 36%.

У порівнянні з показниками виконання норм харчування за попередній рік у 2024 році зросли показники виконання норм м’яса свинини (на 5%), м’яса курки – на 3%, овочів – на 3%, масла вершкового та молока – на 4%, сиру кисломолочного – на 2%, яєць – на 6%. Проте знизилися показники виконання норм риби (на 12%), цукру (на 10%), фруктів (на 2%), соків (на 15%),.

Серед причин невиконання норм харчування – тендерні процедури та ріст цін на продукти харчування, важка економічна ситуація в країні.

Контроль за станом харчування в закладі дошкільної освіти № 44 приведено у відповідну систему. Щоденно директором, медичною сестрою старшою аналізується виконання норм основних продуктів на одну дитину, планова та фактична вартість дітодня за меню-розкладкою. Однак, зважаючи на високу відповідальність за організацію харчування є потреба ввести посаду дієтичної сестри відповідно до штатних нормативів.

Щотижня на оперативній нараді  розглядається питання безпечного та якісного харчування. Регулярно проводиться звітність директора перед родинами вихованців на батьківських зборах, засіданні батьківського комітету,  що засвідчують  наявні  відповідні протоколи.

Успішно функціонує рада по харчуванню, яка 1 раз в місяць здійснює дієвий контроль та аналіз роботи харчоблоку та стану організації харчування в ЗДО.    

У ЗДО розроблено та запроваджено ефективну систему НАССР, що дозволяє: контролювати усі небезпечні фактори, які можуть бути у харчовому продукті, підтримувати гігієну у всьому харчовому ланцюгу, а також дотримуватись правил поводження з харчовими продуктами. З цією метою наказом по ЗДО створена постійно діюча робоча група з вивчення стану організації безпечного харчування.

Однак харчоблок потребує капітального ремонту, заміни технологічного обладнання, витяжної системи, придбання посуду, який відповідає санітарно-гігієнічним висновкам.

 Вихователями усіх вікових груп ведеться планомірна робота щодо формування навичок культури харчування дошкільнят, консультативна робота щодо харчування дітей вдома. Дієтичне харчування протягом року надавалось 3 дітям згідно лікарських висновків. Адміністрація постійно контролює якість страв та харчування дітей на групах. За результатами контролю проводяться індивідуальні бесіди, видаються накази та заслуховуються питання про харчування на нарадах при директорові.

Однак, варто зазначити, що поряд з позитивними змінами є ряд невирішених проблем, зокрема:

  • не в повному об’ємі виконується Постанова Кабінету Міністрів № 305 від 24.03.2021 р. «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».

Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку, груп задовільний, у до­статній кількості забезпечено технологічним кухонним обладнанням, яке промаркіроване згідно вимог та використовується за призначенням.

Протягом 2024 року придбано посуд та технологічне обладнання на суму 7216 грн (за благодійні та спонсорські кошти) та на суму 6404 грн (за бюджетні кошти).

Продукти харчування та продовольчу сировину протягом 2024-2025 навчального року поста­чали регулярно та у повному обсязі відповідно до укладених договорів та заявок на продукти харчування. В асортименті є всі необхідні сертифіковані продукти харчування. Перспективне меню погоджене із санітарною службою, відповідає вимогам інструкції. Приготування їжі здійснюється згідно технологічних карт. Видача готових страв на групи здійсню­ється відповідно до графіка видачі їжі.

 В установі ведеться вся необхідна документація стосовно організації харчування дітей: журнали бракеражу сирої та готової продукції, журнал виконання натуральних норм продуктів харчування, журнал здоров’я, меню-розкладки на кожен день, накопичувальні відомості продуктів харчування.

 Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчо­блоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профі­лактики кишкових захворювань працівники суворо дотримують установлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку СЕС.

  1. Система роботи щодо соціального захисту дитини

 Великоомеляниківський ЗДО є державним закла­дом, у якому суворо дотримуються вимоги щодо забезпечення прав дитини, закріплені в основних державних документах:

  • Конституція України;
  • Конвенція ООН про права дитини;
  • Закон України «Про охорону дитинства»;
  • Сімейний кодекс.

На виконання Листа Міністерства освіти і науки України від, 17.12.2008 р. №1/9-811 «Про здійснення соціально-педагогічного патронату», інструктивно-методичних листів від 27.08.2000 р № 1/9-352, від 04.10.2007 р. №1/9-583 «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади» адміністрацією ЗДО розроблені такі заходи:

  • надання методичної і консультативної допомоги сім’ї, залучення батьків до процесу виховання, навчання та реабілітації дитини;
  • формування соціально-педагогічної компетенції сім’ї у роз в’язанні її психолого-педагогічних та соціальних проблем;
  • створення банку даних дітей, які підлягають охопленню соціально-педагогічним патронатом.    
  1. Система роботи закладу щодо попередження травматизму

З урахуванням специфіки ЗДО — розташуванням в межах міста, поблизу ді­ючих об’єктів підвищеної небезпеки — АЗС, у зв’язку із військовим станом в Україні належна ува­га приділяється організації роботи з персоналом та вихованцями з Цивільного захисту, із забезпечення готовності сил і засобів до дій у надзвичайних ситуаціях. Діяльність адміністрації спрямо­вана на виховання в учасників освітнього процесу ЗДО якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм без­печної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичай­ної ситуації; формування навичок безпечної поведінки в різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбе­реження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки. Проведено ряд заходів спрямованих на поведінку в умовах воєнного стану, відпрацьовано план-схему переміщення персоналу в укриття закладу під час повітряних тривог.

За звітний період випадків травмування дітей не зафіксовано. Серед працівників також немає випадків побутового травматизму.

  1. Робота зі зміцнення матеріально-технічної бази ЗДО

Дошкільний навчальний заклад є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозу­ванні, плануванні та цільовому використанні. Питання господар­ської роботи є найскладнішим у роботі керівника, оскільки на його розв’язання потрібні кошти.

 Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється згід­но з кошторисом, сформованим ДОЛМР. Фінансові асигнування на 2025 рік лише на захищені статті і лише частково на утримання дошкільного закладу.

 Батьківська громадськість допомагає у придбанні господарчих товарів. миючих засобів, канцтоварів. Проводиться поточний ремонт приміщень, ігрових та фізкультурного майданчиків.

 Освітнє середовище – це обов’язковий компонент внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Стратегія створення безпечного середовища ЗДО спрямована на наявність безпечних умов навчання та праці.     

Своїми силами провели поточні ремонти у групових осередках, на харчоблоці, пральні, адміністративних приміщеннях, коридорах; зробили благоустрій території: упорядкували городи, квітники, на ігрових майданчиках сучасні екоклумби, висадили: 10 туй, 1 модрину плакучу, 35 кущів самшиту, 5 кущів спіреї японської, 5 кущів троянд, 3 кущі півонії деревовидної.

З 01.01.2025 року Придбали за бюджетні та спонсорські кошти: 5 кухонних столів, 1 мийку, 1 стелаж на харчоблок, 5 столів дитячих в групу «Краплинка», ігровий куточок «Кораблик» в групу «Колобок»,  жалюзі на вікна в групу «Зіронька», 3 килими в ігрові куточки груп «Віночок», «Краплинка», «Зіронька»,  ламінатор, кольоровий принтер, 2 плазми, надвірне ігрове обладнання: гойдалки на ігрові майданчики молодшої та середньої груп, поступово облаштовуємо ігровий майданчик нової групи «Зіронька».             Продовжуємо облаштовувати  укриття. При ЗДО облаштовується пункт тимчасового перебування населення.

 Щоквартально та вкінці бюджетного року за весь рік ЗДО проводитиме звіт про надходження та використання коштів загального фонду з висвітленням на сайті закладу.

 Поступове осучаснення предметно-просторової середовища закладу, його розвиток можливе лише за умов засвоєння нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників освітнього процесу. 

Контакти

45624, Волинська область,
Луцький район, Заборольська,
с.Великий Омеляник, вул. Володимирська 104
(0332) 76 03 13
omelyanikdnz@gmail.com

Категорії

  • Головна
  • Про нас
    • Досягнення
    • Методичний вісник
    • Новини
    • Нормативна база
  • Групи ЗДО
  • Батьківська сторінка
  • Контакти
sadok44